Een eerste keer voor vanalles... - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu Een eerste keer voor vanalles... - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu

Een eerste keer voor vanalles...

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Susanne

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Bij deze week een berichtje uit overwegend zonnige San Diego. Wederom hartstikke bedankt voor alle leuke reacties op ons vorige verhaal!

We zijn zo'n beetje wel gesettled: Alle meubels zijn nu naar onze wens (mooi zal het nooit worden), we hebben het huis een beetje aangekleed (lang leve Ikea) en de babykamer is bijna af. Ok, de wasmachine wordt dinsdag voor de 5e keer vervangen, maar kleinigheidjes blijf je houden he...
We beginnen nu dus ook tijd te krijgen voor de leuke dingen. Zo zijn we voor het eerst naar het strand geweest. Wat een mooie grote zandbak is dat voor Emma! Ook even lekker met de voetjes in het water gestaan, maar dat was heeeel koud.
Susanne en Emma zijn samen met Monique (vrouw van mede-ITA van Henk bij Cymer) en haar twee jongste kids ook al gezellig naar de San Diego Zoo geweest. Aapjes kijken, bokjes aaien en het hoogtepunt voor Emma: De eendjes in de flamingovijver...
Dit weekend zijn we met zijn drietjes naar Seaworld geweest. Ik was vantevoren bang dat er voor Emma niet zoveel te beleven zou zijn, maar dat viel 100% mee: Ze is voor het eerst met papa in 2 heuse attracties geweest in "Sesame Street Bay of Play", ze heeft lekker lopen spelen met blokken op een luchtkussen, ze heeft haar ogen uitgekeken bij alle zeeleeuwen, pinguins, schildpadden en vissen (fies, fies!) en ze heeft zich de hotdog goed laten smaken. Ik kwam natuurlijk nog een directe Cymer collega tegen, it's a small world...

De zwangerschap is bijna 35 weken onderweg dus de buik van Susanne begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen. Alle (her)testen zijn gelukkig achter de rug. De artsen hier vertrouwen de Nederlandse natuurlijk niet, dus bloedonderzoek, echo's, etc moesten allemaal overnieuw. Gelukkig was alles in orde, zowel Suus als de kleine zijn topfit verklaard. Met zo'n stevige buik wordt alles natuurlijk wel zwaarder, maar Suus slaat zich er vooralsnog kranig doorheen.
De scheepsvracht is inmiddels in New York aangekomen, dus alle babyspullen die daarin zitten (o.a. de wieg), liggen op schema om nog voor de bevalling hier te zijn (nog even duimen). Emma kan inmiddels ook al heel enthousiast beebieee zeggen om vervolgens mama's buik te aaien (of te slaan ;-)). Ben benieuwd wat zij er van vindt als de kleine er straks is...

Bij Cymer is het nog steeds flink druk en chaotisch (ik verwacht ook eigenlijk niet dat dat dit jaar gaat veranderen). Vorige week was er een zware delegatie van ASML in San Diego voor een plandag en een aantal workshops. Alle Cymer managers in paniek en op zaterdag terugkomen om presentaties te reviewen... Voor mij kwam de plandag nog een beetje vroeg, maar het gaf wel een goede druk om snel overzicht te krijgen. Mijn voorganger is inmiddels vertrokken bij Cymer, dus ik sta er nu alleen voor. Maar ik heb het idee dat ik goed op mijn plaats zit en ik vermaak me prima, dus zou helemaal goed moeten komen.

Tot volgende keer weer!

• 04 Februari 2013 - 09:27

Hein:

Henk, wat heb jij nou aan een wasmachine? :-)

• 04 Februari 2013 - 10:02

Roel, Willemijn En De Kindjes:

Wauw, wat een mooie foto's, vooral die van het strand.......roept mooie zomerse herinneringen op vanuit Katwijk vroeger. Hier is het nat, nat en nog eens nat.....en koud. Dus jongens, San Diego is zo verkeerd nog niet! Succes Susanne met je buikje en Emma! Hier is alles goed, liefs van Willemijn, Roel, Jasper, Machteld en Ben

• 04 Februari 2013 - 12:46

Hennie:

Hé San Diegogangers! Fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Op de foto`s te zien heeft Emma het wel naar de zin daar en Susanne heeft een aardig buikje, hoor, maar daar zit natuurlijk ook een baby in(ik ben heel benieuwd wat het wordt). Het weer ziet er ook heel goed uit bij jullie. Het heeft hier de hele ochtend geregend. Gelukkig is het nu droog en schijnt de zon, kan ik tenminste vanmiddag met een paar vriendinnen gaan wandelen. Verder hier alles`z`n gangetje. Groetjes en veel liefs voor jullie van Hennie

• 04 Februari 2013 - 15:23

Wilma Goldstein:

Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Heeft Emma haar nieuwe zwembroek aangehad bij het eerste bezoekje aan die grote zandbak? hoop dat jullie het helemaal naar je zin blijven hebben ook in de nieuwe baan - veel liefs vanuit winderig nat Nederland Wilma

• 04 Februari 2013 - 16:36

Wim:

Dat ziet er lekker uit. Ik geloof graag dat het wel uit te houden is in de VS. Groeten Wim

• 04 Februari 2013 - 16:50

Paul:

mooi huisie en mooie bak. fijn dat jullie het naar je zin hebben. week geleden hier nog koud en zelfs schaatsen, toen maar ff eten voor de vogels opgehangen, druk als nooit tevoren met zo een katloze tuin ;-)

• 04 Februari 2013 - 17:07

Linda B:

Leuk om jullie verblijf te kunnen volgen! Leert Emma ook al wat Engelse woordjes? Inderdaad al een flinke buik op de foto's Suus. Ik hoop dat je het goed kunt volhouden. Het huis en de tuin zien er ook goed uit, veel plek voor Emma om buiten te spelen (en natuurlijk ook voor de katten.. is Hobbes weer helemaal de oude?).
    Wij beginnen nu net een beetje aan carnaval te denken, gezellig een paar daagjes op stap. En daarna komt de wintersport in zicht. Bij Research is het zoals altijd druk genoeg en nog een aantal mensen die per 1 feb weg zijn gegaan (Aleksey, Yan).
    Henk veel succes met de drukte op het werk. Ben benieuwd naar de volgende belevenissen.

• 05 Februari 2013 - 09:20

Daan, Karlijn, Fleur & Bas:

Hee die Fan d'n Birks!

Goed om te horen dat het jullie zo bevalt in The States! Klinkt allemaal erg goed (zeker het overwegend zonnige weer).

Geniet lekker met z'n vieren (ja ik tel Suus en die hele kleine voor twee) en heel veel plezier met de laatste weekjes voor de bevalling...

Groeten uit een nat en hagelachtig Waalre!

Daan

• 06 Februari 2013 - 21:51

Reyer En Toosje:

Hallo Susanne en Henk,

Tof om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat alles zo ver goed gaat met iedereen. Ben erg benieuwd naar Emma's amerikaanse woordjes. Geniet van jullie tijd daar in het zonnige zuiden! Ik zal al dat alles bij jullie (lekker amerikaans) groter is geworden, het huis, de auto en de buik! We blijven jullie belevenissen volgen.

Liefs, ook aan Emma..

Reyer en Toosje