Met zijn viertjes - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu Met zijn viertjes - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu

Met zijn viertjes

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 April 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Het heeft even geduurd, maar bij deze weer een update uit sunny San Diego...
Ten eerste iedereen hartstikke bedankt voor de leuke kaartjes, kadootjes en berichtjes! Het is fijn om te weten dat jullie ondanks de afstand aan ons denken!

Lisa is inmiddels 6 weken oud en ze doet het super. De borstvoeding gaat goed en dus groeit ze goed: Inmiddels weegt ze al weer meer dan 5300 gram (gemeten met onze kofferweegschaal, dus we kunnen er iets naast zitten :-)). Het slapen gaat ook beter en beter: De laatste paar nachten heeft ze zo'n 7 uur aan een stuk geslapen. Heerlijk! En sinds een paar dagen verblijdt ze ons af en toe met een mooie glimlach, dan weet je weer waar je het allemaal voor doet :-).

Emma ontwikkelt zich heel snel op dit moment. Haar woordenschat groeit met de dag (nog steeds voornamelijk Nederlands), ze maakt hele torens van de Duplo en ze maakt zonder problemen legpuzzels van 12 stukjes. Daarnaast ontpopt ze zich steeds meer als de lieve grote zus van Lisa. Sinds de geboorte al wil ze Lisa met enige regelmaat kusjes geven. Vandaag wilde ze Lisa ook op schoot hebben, dus dat hebben we (met wat hulp) voor haar georganiseerd. Super schattig!

Met Susanne gaat het ook allemaal goed. Ze herstelt een stuk sneller dan van de geboorte van Emma. Natuurlijk is ze 's avonds nog wel erg moe, maar ja, da's niet gek met de borstvoeding en de korte nachten van de afgelopen tijd. Ze heeft inmiddels ook een goed ritme gevonden met de twee meiden thuis, zodat ze ook nog wat tijd overhoudt voor het huishouden en zichzelf.

Met zijn viertjes hebben we inmiddels ook een lekker ritme te pakken. Door de week moet er natuurlijk gewerkt worden, maar we zorgen dat we de weekenden vrij hebben voor leuke dingen. Op zaterdag trekken we er lekker op uit en de zondag gebruiken we voor (kraam)visites, skypen en relaxen.
Zo zijn we de laatste weken twee keer naar het safaripark van de San Diego Zoo geweest. De eerste keer zijn we niet veel verder gekomen dan het carousel en de geitjes. Emma vond het carousel helemaal geweldig, dus daar heeft ze heel wat rondjes in gemaakt (kon Susanne rustig Lisa eten geven). En geitjes aantikken vindt ze ook helemaal leuk (naar een geitje toelopen, 1 aai geven, dan naar het volgende geitje :-)). De tweede keer hebben we ook wat meer van het park gezien... Afgelopen zaterdag zijn we naar Old Town geweest: Een stukje San Diego van zo'n 150 jaar geleden. Erg leuk om te zien en gezellige restaurantjes, wel wat aan de commerciele kant.
De afgelopen zondagen hebben hebben we lekker wat visite gehad: Marie-Jose, Willemien en Freeke, Ronald en Monique en de kids en dit weekend Roel en Lizet en hun kids en Vera en Michiel. Roel en Vera zijn nieuwe ITA collega's, dus die gaan we het komende jaar nog wel vaker zien. Roel en Lizet hebben een dochter van 3 en een zoontje van anderhalf, dus dat klikte ook lekker met Emma.
Kortom: Wij vermaken ons opperbest!

Dan tenslotte nog mijn werk: De eerste machine moet over een paar weken de deur uit en er is op zijn zachtst gezegd nog een hoop te doen. Waar ik een paar weken geleden het gevoel begon te krijgen dat er wat meer rust en structuur in het werk begon te komen, is dat nu weer helemaal weg. Berichten uit Veldhoven leren dat het daar aardig chaotisch is op dit moment en dat heeft direct zijn weerslag op ons. Dus even doorbijten en hopen dat nadat de eerste machine de deur uit is, de rust weer enigszins terugkeert...

Goed, tot de volgende blog! Groetjes uit sunny San Diego!