Welkom lieve Lisa! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu Welkom lieve Lisa! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu

Welkom lieve Lisa!

Door: Henk&Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Het grote wachten heeft niet lang geduurd: Afgelopen dinsdag 5 maart om half 7 's avonds is onze dochter Lisa Heleen geboren! Bij deze het verslag(je) hoe het er allemaal aan toe gegaan is.

5 Maart is natuurlijk onze trouwdag, dus de dag was sowieso al bijzonder. We waren zaterdag lekker uit eten gegaan om dit te vieren, dus er stond de 5e niet heel veel op het programma, maar toch.
's Ochtends was Susanne niet helemaal op en top. Daarom heb ik Emma naar de Kids Care Club gebracht en ben daarna gaan werken. André en Corry zijn gaan golfen, dus Susanne had lekker het rijk alleen. Niet dat ze dan lekker rustig aan doet natuurlijk: Ze heeft nog het halve huis aan kant gemaakt, de wieg (opnieuw) klaar gemaakt en nog wat andere klusjes gedaan. 's Middags, kwart over 3, stond ze op het punt om Emma te gaan halen, ging nog even naar het toilet en ... Plons: Vliezen gebroken.
Ik ben meteen naar huis gekomen en op dat moment was alles verder nog rustig. Gelukkig waren André en Corry ook al weer terug. Dus maar even snel Emma gaan halen. In de tussentijd heeft Susanne het ziekenhuis gebeld en kreeg ze te horen dat we daar naartoe moesten komen. Toen ik weer thuis kwam met Emma, begon Susanne de eerste krampjes te voelen, dus we zijn rond half 5 in de auto gesprongen naar het ziekenhuis. Tijdens die rit van een half uur kwamen de eerste voorzichtige weeën.
In het ziekenhuis aangekomen werden de weeën snel heftiger en sneller achter elkaar. Susanne moest nog even wachten in een onderzoekskamertje, totdat de verloskamer schoongemaakt was. Rond kwart voor 6 konden we eindelijk die kamer in en vanaf het moment dat Susanne daar op bed geploft is, is het allemaal heel snel gegaan. Een Aziatische verpleegster heeft nog een dappere poging gedaan om bloed af te tappen en een infuus te zetten, maar dat is haar niet meer gelukt. Vervolgens werkte ze Susanne zo op haar zenuwen dat ze mij heeft gevraagd haar weg te sturen.
De weeën werden steeds heftiger en rond kwart over 6 werd 6 cm ontsluiting geconstateerd. Op dat moment dacht de verloskundige dat ze nog wel even wat papierwerk kon gaan invullen, maar binnen een minuut stond ze weer binnen. Na een korte maar heftige persfase zag onze dochter Lisa om half 7 het daglicht.
Alles bij elkaar heeft het hele proces dus zo'n 3 uur en een kwartier geduurd, een recordtijd vonden we zelf. In het ziekenhuis waren Susanne en Lisa ook het gesprek van de dag. Ten eerste vanwege de snelheid waarmee alles gegaan was, maar ten tweede ook omdat niemand verwacht had dat Lisa zo groot zou zijn: 4264 gram en 56 cm! De verloskundige waarbij Susanne vrijdag ervoor op consult was geweest had het nog over 7 pond...

Inmiddels maken zowel Susanne als Lisa het prima. Beide zijn al weer thuis na twee nachtjes ziekenhuis (standaard procedure hier) en de kraamhulp Eveline is ook gearriveerd. De borstvoeding slaat goed aan, zodat Lisa's bloedsuikerspiegel, die in het begin wat laag was, nu helemaal in orde is. Ze is zelfs al weer ’n beetje aangekomen. Verder is Lisa gewoon een lekker tevreden baby.

Voor Emma is het allemaal nog wel erg vreemd. Woensdagochtend is ze in het ziekenhuis komen kijken bij mama en Lisa, maar dat vond ze toch niet zo heel erg leuk. Het was natuurlijk wel veel ineens: Mama in een vreemde kamer, met een ander klein mensje dat alle aandacht opeist. Gelukkig smaakten de beschuitjes met muisjes wel lekker. Eenmaal thuis is Emma helemaal veranderd in de lieve grote zus die haar kleine zusje maar wat graag kusjes geeft.

Goed, wij gaan er lekker van genieten hier. We zijn bijna klaar voor de slapeloze nachten... We houden jullie natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen.

• 08 Maart 2013 - 22:02

Marie-Jose V/d Camp:

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisa! Maar wat een snelle bevalling!! Gelukkig is alles goed met jullie en geniet er maar van, vooral nu met de kraamhulp, opa en oma in de beurt ;-))

• 08 Maart 2013 - 22:18

Annelies En Rick:

Susanne, Henk en Emma,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisa!

• 08 Maart 2013 - 22:19

Pieter En Marieke:

Gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Wat een grote meid al! Heel veel geluk met jullie viertjes.

• 08 Maart 2013 - 22:32

Wilma:

Van harte gefeliciteerd met de mooie dochter - geniet er saampjes heerlijk van. snel gegaan allemaal en mooie naam Lisa (Glenn's dochter in Engeland heeft ook deze mooie naam) heel veel liefs Wilma

• 08 Maart 2013 - 23:01

Roel En Willemijn:

WAUW!!!! Wat een mooi kindje!!!! Super gedaan jongens! We spreken elkaar snel! Liefs van ons!

• 08 Maart 2013 - 23:18

Ellen:

Gefeliciteerd!! Fijn genieten met zijn 4tjes nu.
    Liefs (midget) Ellen

• 09 Maart 2013 - 07:38

Daan, Karlijn, Fleur En Bas:

Nogmaals van harte gefeliciteerd! Erg leuk om het verhaal achter de geboorte te lezen. Klinkt inderdaad als een vlotte bevalling! Nu lekker genieten met z'n vieren en sterkte met de gebroken nachten. ;-)

• 09 Maart 2013 - 08:25

Johanneke, Rudy, Jasmijn & Melle:

Lieve Susanne, Henk en Emma,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en kleine zusje. Geniet van deze tijd met z'n vieren!

• 09 Maart 2013 - 09:44

Elise:

Hallo lieve Susanne, Henk, Emma en natuurlijk Lisa!

Van harte gefeliciteerd met jullie tweede dochter, je klein zusje.

Liefs Elise

• 09 Maart 2013 - 13:02

Joost, Anouk, Linde En Quinten:

Whow snel gegaan (gelukkig). Fijn dat alles goed gaat. Nu lekker genieten met z'n 4-en!
    Groetjes!!

• 09 Maart 2013 - 17:35

Rob, Lindsy En Max:

Wow! Dat heb. Je snel gefixt! Maar een mooie meid hoor! Veel plezier! Groetjes

• 10 Maart 2013 - 11:48

Chantal Straatman:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.
    Fijn om te lezen dat het goed is gegaan.
    Nu lekker samen genieten.

Groetjes Chantal

Inge Tanghe:

Wat heerlijk, weer een meisje erbij!!! GEFELICITEERD. Geniet van elkaar

• 11 Maart 2013 - 14:41

Anne En Peter:

Hieperdepiep Hoera! Gefeliciteerd met jullie grote kleine meid! Heel veel geluk samen,
    liefs van Anne,Peter, Luna & Cleo

• 12 Maart 2013 - 10:55

Mirelle:

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Lisa!!

• 12 Maart 2013 - 11:44

Lenieke:

Van harte gefeliciteerd!!! Lekker genieten van jullie familie uitbreiding!!!