De eerste week in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu De eerste week in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Berg-Dams - WaarBenJij.nu

De eerste week in San Diego

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

05 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Wow, dat vloog voorbij! We zitten inmiddels alweer bijna een week in San Diego!
Hoe begon de week... Nou, als eerste met de ´grote overtocht´natuurlijk. Redelijk wat gedoe op Schiphol, maar ja, wat wil je als je met z´n drieen zes koffers gaat meenemen... Eenmaal ingechecked en bij de gate door de beveiliging werd mijn naam omgeroepen. Hmm, wat zou dat zijn? Bleek dat er nog 1 plaatsje over was in de ´bussiness class´, of ik willde ´upgraden´... toch jammer, als je met z´n drietjes reist;-). Na een ellendig lange vlucht aangekomen op LA waar alles zeer voorspoedig verliep. Ietsje onder LA, op weg naar onze nieuwe stek, begon het echter te hozen! Toch fijn he, als je zo met je ´eigen weer´ verwelkomd wordt?! We voelden ons dan ook nog net alsof we in Nederland waren.
De eerste dag in San Diego. Als eerste zijn we maar eens gaan shoppen voor eten en poetsspullen; tja, je moet toch eten en het huis was prima, maar wel een beetje smerig, dus poetsen geblazen. Verder moet ik bekennen dat we niet heel veel speciaals hebben gedaan verder;-).
De dag erna was ik helemaal uitgeteld, maar was Henk nog verdergegaan met het schoonmaken en rommelen in huis... Verder nog naar de ´American Bank´geweest om een rekening te openen. En het is natuurlijk oudjaar;-)... ´s Avonds zouden we naar een feestje gaan, maar tegen de avond bleek dat 30 weken zwanger en een jetlag toch niet helemaal de ideale combinatie bleken te zijn:-S... Flink balen natuurlijk en uiteindelijk hebben de 12 uur gewoon gemist... Volgend jaar beter, zullen we maar zeggen.
Het nieuwe jaar begon lekker Nederlands... of moet ik zeggen Zweeds;-)? We zijn namelijk naar de IKEA geweest! Lekker herkenbaar, net of je op Ekkersrijt zit;-).
Op 2 januari zijn we weer lekker aan het shoppen geslagen... voor de katten, want deze arriveren de 3de! Een groot pluspunt voor Casper en Hobbes is, dat ook de kattenbak hier een ´maatje groter´ is;-). Verder heeft Henk vandaag zijn Amerikaanse fiets gekocht... met helm;-). Helemaal super sportief! Verder konden we natuurlijk weer aan ´de regel´vandaag... Zorgeverzekering, verloskundige, ziekenhuis, etc...
De dag erna is Henk heen en weer geweest naar LA om de katten op te halen. Ff, zeggen ze dan... anderhalf uur heen en 3 uur terug met nog een wachttijd van ongeveer 2 uur... Kortom Henk was wel eventje weg. Emma en ik zijn toen de buurt maar eens gaan verkennen. We hebben ontdekt dat we een soort ´centrale´ mailbox hebben ipv eentje voor het huis... Iets wat wij alleen kennen in appartementcomplexen. Verder heeft Emma het speeltuintje uitgebreid gekeurd en goed bevonden;-). Later kwam Henk met Casper en Hobbes thuis. Met Casper was alles prima in orde, maar Hobbes daarentegen die zag eruit als een hoopje ellende. Dierenarts gebeld en op aanraden de nacht even afgewacht...
De volgende ochtend was Hobbes er nog slechter aan toe, dus toen ben ik hals over kop met Hobbes en Emma naar de dierenarts gegaan, terwijl Henk zich voor de eerste maal bij Cymer ging melden. Bleek bij de dierenarts dat Hobbes er toch iets slechter aan toe was dan alleen maar ´gestressed´... Sterker nog, het is de vraag of hij het gaat halen... Want wat blijkt nou, hij is (omdat hij diabetus patientje is) zijn vetten aan het verbranden wat bij katten giftige afvalstoffen veroorzaakt en waardoor hij dus zichzelf aan het vergiftigen is... Kortom, vreselijk nieuws waar de dierenarts mee kwam aanzetten. Later die avond nog teruggeweest met z´n drietjes om te kijken en besluiten wat te doen. Hij zag er nog erg miserabel uit en nog steeds zijn z´n kansen niet erg groot, maar we hebben wel het idee dat hij in hele goede handen is (hij gaat met de dierenarts mee naar huis, zodat ze hem kan blijven monitoren) en dat dit het beste is wat we nu voor ´m kunnen doen. Hopelijk haalt hij het... Morgenvroeg weten we het... Gelukkig vandaag ook nog wat constructiefs gedaan en (wederom) mijn Amerikaanse rijbewijs gehaald. Aangezien ik er al een had, hoefde ik deze maar te verlengen, wat inhoudt dat je alleen de theorie overnieuw moet doen. Het examen is nog lekker ouderwets met pen en papier en daarna wordt het voor je neus nagekeken... Geniaal, nog niks veranderd in al die tijd! Maar goed, ik heb het gehaald, dus...´who cares!´.
Nou, dat was me een weekje wel! Nu lekker weekend en het weer wordt fenomenaal! Strak blauw en tussen de 20 en 25 graden!!! Helemaal top dus! Daar gaan we van genieten!
Tot de volgende keer!

• 05 Januari 2013 - 08:04

Daan:

Hee Family Fand'nBurg,

Leuk om zo te lezen hoe het jullie in "the States" vergaat! Jammer dat het niet meer is gelukt om elkaar voor jullie vertrek nog te zien of te spreken. Heel veel plezier en geluk in San Diego en heel veel beterschap voor Hobbes...

Groetjes van de Cloetjes

• 05 Januari 2013 - 08:18

Hein:

Spannend allemaal zeg! Hebben jullie de K-mart en de Mac als ontdekt?

• 05 Januari 2013 - 08:19

Tessa:

En heel veel sterkte met de poes natuurlijk. Dikke kus uit EHV

• 05 Januari 2013 - 11:09

Roel, Willemijn, Jasper En Machteld:

Een drukke week zo! Fijn om te horen dat het al wel bevalt in jullie stulpje! En mooi weer, wat fijn, geniet er van! Hopen dat Hobbes het gaat redden :(, veel sterkte en geef hem maar een dikke knuffel!
    Verder ook liefs voor jullie 3en, en tot het volgende bericht!

• 05 Januari 2013 - 11:35

Wim En Lies:

Zo te lezen zijn jullie lekker bezig jullie nieuwe thuis te ontdekken. Wij zijn erg benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven de komende tijd. Beterschap voor Hobbes. We hopen dat de nieuwe functie gaat bevallen. Groetjes!

• 05 Januari 2013 - 11:44

Daphne:

Heel veel plezier in de states! Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Sterkte met hobbes, ik hoop dat jullie inmiddels al beter nieuws hebben gekregen over hem.

• 05 Januari 2013 - 16:43

Anne En Peter:

Hoi hoi, fijn dat jullie heelhuids aangekomen zijn en natuurlijk een heel mooi nieuw jaar toegewenst. Sterkte met Hobbes! Dikke zoen van de Fam. van Antwerpen

• 05 Januari 2013 - 19:57

Anouk:

Nog bedankt voor jullie kerst en nieuwjaarswensen. Ook ons was het niet meer gelukt om jullie te spreken. Veel plezier in ieder geval het komende jaar!
    Groetjes Joost, Anouk & kids

• 06 Januari 2013 - 17:27

Debbie:

Aloha,

Hier vanuit een druilerig Nederland, zit ik met mijn laptopje op schoot en een huilende Quint in bed jullie eerste week te lezen. Tjonge jonge, das wel een begin zeg.. Ik hoorde dat Emma de eerste nachten fijn aan het spelen was met Henk... Het houdt je lekker bezig. Wat vervelend om te lezen van Hobbes. Hij lag vorige week dinsdag nog prinsheerlijk in de nek van mijn schoonvader (;-)) en zag er tevreden uit. Wellicht dat de reis het eea verergert heeft. Heel veel plezier met jullie ontdekkingsreis in San Diego en tot schrijfs, skypes etc.

gr.
    Debbie en kusje van Quint

• 07 Januari 2013 - 13:16

Wilma Goldstein:

Hallo Susanne, zo de eerste perikelen doorstaan - nu maar hopen dat Hobbes het gaat redden. geniet lekker van je tijd daar en vergeet ook niet om foto's hierop te zetten (vergeet je vast niet) de allerbeste wensen voor 2013 en vooral voor iedereen in goede gezondheid - liefs Wilma - ps heb vandaag je buro en stoel aan de amerikaanse gegeven - dus dat klopt mooi - een nederlandse naar USA en een amerikaanse in Nederland

• 08 Januari 2013 - 17:16

Hoi Hoi:

Hoi hoi,
    Leuk om iets van jullie te horen! Jammer dat we elkaar niet meer hebben kunnen zien voor jullie vertrek, het ging allemaal ook zo snel!
    Maar jullie move intrigeert ons wel, want omdat er meerdere bevriende stellen van ons daar bij jullie in de zijn gaan wonen, zoals bram bronsen en boukje en liza Smits en bas met kids, hebben wij het stiekeme plannetje bedacht om wellicht, als hét lukt en past voordat sanne 2 wordt eventueel onze vakantie richting states te plannen, dus heel wellicht wel tot ziens in 2013. Groetjes de loriertjes

• 08 Januari 2013 - 17:18

Ilse Lorier:

Oja en heel veel sterkte met je zwangerschap en met jullie poes hobbes.
    Want zo'n reis is toch best zwaar zo.hopelijk eind goed, al goed.
    Groetjes ilse